سعی کن سطح فهمت را بالا ببری، خدا تو را خلق نکرده که عملگی کنی؛ خلق کرده که شعور پیدا کنی و آدم بشی!
ref: https://khodshenasi.me/lessons/quran-raad-18
#عمل
۱۵ دی ۱۴۰۲، جلسه ۸۰ خودشناسی در قرآن، سوره حجر، آیات ۶۵–۷۲ حضرت لوط گفت «اتقوا الله»؛ نه برهان آورد و نه خدا را اثبات کرد. اگر خدا نور است، چرا دنبال چراغقوهایم؟ دنیا را خرج خودت میکنی یا خودت را خرج دنیا؟ آنچه عاقبتش فناء است چشم را پر کرده و نزدیک را دور میبینیم؛ در حالیکه گفته شده «فإنی قریب».
۲۶ اسفند ۱۴۰۴ بخش دوم برای رسیدن به ایمان هیچکاری نمیخواهد بکنی؛ فقط صادقانه بخواه.
۱۴ فروردین ۱۴۰۵ بخش اول اگر هدفت وسیله را توجیه نمیکند هدفت، هدف نیست؛ خودشناسی مساوی است با هدفشناسی
(بخش دوم) دعوت به اخلاق و ادب و عمل خوب بدون هدف فایده ندارد. اگر خدا را در نظر بگیریم عملمان هم درست میشود.
۱۴ فروردین ۱۴۰۵ بخش دوم جایگاه عقیده از عمل بالاتر است؛ تا وقتی در عمل غرقی عقیده رو نمیآید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه *
نام *
ایمیل *
وبسایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
0 نظر ثبت شده